środa, 22 sierpnia 2012

Sarah-Kate Lynch „Dom córek”


 Od wydawcy:
Clementine jest jedyną spadkobierczynią wytwórni szampana Domu Peine, a także winnicy, która od pokoleń należy do rodziny. Całe życie poświęciła uprawie winorośli i opiece nad zgorzkniałym ojcem. Po jego śmierci, dowiaduje się, że musi podzielić się spadkiem z Mathilde, młodszą przyrodnią siostrą, której nie widziała od dwudziestu lat, oraz Sophie, drugą siostrą, o której istnieniu nie miała nawet pojęcia. 

Stara winnica wraz z domostwem w pięknej Szampanii i ONE.
Trzy siostry, które nie wiedzą do końca o swoim istnieniu. Aż do śmierci ojca, który jest „ogniwem” łączącym je, ponieważ każda z nich ma inną matkę.
Ojciec w testamencie przekazuje winnicę córką oraz wnukom. Dla najstarszej Clementine, która poświęciła całe swoje życie pracy przy produkcji szampana, a zarazem znosząc „trudny charakter” ojca testament za krzywdzący ją, ponieważ to ona powinna odziedziczyć winnicę. 
Decyzja ojca powoduje, że w starym domostwie spotykają się trzy kobiety jak trzy żywioły z odmiennymi charakterami, wielkimi kompleksami oraz potrzebą miłości i akceptacji.
Jednak to co wydawało się im przekleństwem okazuje się wybawieniem dla nich…
Świetna opowieść z głębokimi emocjami i walką o przyszłość winnicy.
Autorka funduje nam również szczegółowe opisy dotyczące produkcji szampana, których obawiałam się iż będą nużące, ale są naprawdę interesujące.
Jednym słowem warto po prostu przeczytać tą książkę.

5 komentarzy:

  1. Brzmi zachęcająco. Uwielbiam tajemnice i ... szampana:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę autorkę. "Błogosławieni, którzy robią ser" to moja ulubiona ksiązka:)
    Mogłabyś wyłączyć werysfikację obrazkową? Bo 5 x musiałam wpisywać hasło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też polubiłam tą Autorkę "Dom córek" poszukiwałam kilka lat w bibliotekach aż udało mi się zdobyć ją :) Dziękuję za tytuł innej pozycji Autorki będę szukać :) Nie wiedziałam, że mam takie coś włączone jak weryfikacja obrazkowa - wyłączyłam to mam nadzieję, że znikło :) Pozdrawiam :)

      Usuń